Allan Gregg

Allan Gregg is one of Canada’s most recognized and respected senior research professionals and social commentators.

From 1979 through 1993 Gregg was known as the official pollster of the Progressive Conservative Party and participated in over 50 central election campaigns on three continents. In 1995, he co-founded The Strategic Counsel, a research partnership he left in 2007. That year, he set out on his own to form Allan Gregg Strategies, offering high-end, value added, research-based consulting and communications advice to private and public sector clients. At the same time, he returned to roots and assumed the position of Chairman of Harris/Decima, a company he founded almost 30 years earlier that has recently merged with the fastest growing research firm in the world. Allan is a pioneer in the integration of consulting, public-opinion research, public affairs and communications. He not only has an intimate knowledge of the dynamics of policy-making but also a deep understanding of cultural change and the communications processes necessary to forge a public consensus around government and business initiatives. Much sought after for his analysis and as a public speaker, he is widely published and quoted. He is a frequent contributor to newspapers and magazines and for over 20 years has offered his views on analysis and insights on CBC’s At Issue Panel and as the host of TVO’s Allan Gregg: In Conversation With.

Allan is also an entrepreneur with diverse interests. He was one of the founding shareholders of Canada’s children’s network, YTV, the Chairman of Toronto Film Festival, past Chair of the Walrus Foundation and has executive produced documentary television as well as recordings by Canadian artists such as The Tragically Hip, The Watchmen and Big Wreck. Corporately, he serves on General Motors of Canada’s Advisory Board and the Board of the MacEachen Institute. In 2012 he was named as an Adjunct Professor in the Arthur Kroeger College at Carleton University and was inducted in the Canadian Marketing Hall of Legends.

*

Allan Gregg est l’un des professionnels et commentateurs sociaux les plus reconnus et respectés au Canada.

De 1979 à 1993, Allan était le sondeur officiel du Parti progressiste-conservateur du Canada. Il a participé à plus de 50 campagnes électorales centrales sur 3 continents. En 1995, il a cofondé le Strategic Counsel, un partenariat de recherche qu’il a quitté en 2007, année où il a fondé Allan Gregg Strategies, une entreprise qui offre des services de qualité en matière de communications et de consultation fondée sur la recherche pour des clients du secteur public et du secteur privé. À la même époque, Allan est retourné à ses racines et a accepté le poste de président chez Harris/Decima, une compagnie qu’il avait fondée près de 30 ans plus tôt et qui a récemment fusionné avec la firme de recherche qui connaît la croissance la plus rapide sur la scène mondiale.

Allan est un pionnier de l’intégration des services de consultation, de la recherche sur l’opinion publique, des affaires publiques et des communications. Il possède non seulement une excellente connaissance de la dynamique du processus d’élaboration des politiques publiques, mais également une très bonne compréhension du changement culturel et des processus de communication nécessaires afin de créer un consensus public pour une initiative gouvernementale ou privée. Très recherché pour ses analyses et ses apparitions publiques, il a été souvent publié et cité. Il contribue fréquemment à des journaux et des magazines, et depuis 20 ans offre ses analyses et ses points de vue dans le cadre de l’émission At Issue Panel de la CBC. Il est également animateur de l’émission de TVO : Allan Gregg – In Conversation With.

Allen est également un entrepreneur aux intérêts divers. Il a été l’un des actionnaires fondateurs du réseau de télévision pour enfants, YTV. Il a été président du Festival de films de Toronto, président de la Walrus Foundation, et a également été producteur exécutif de documentaires ainsi que de disques d’artistes canadiens tels que The Tragically Hip, The Watchmen et Big Wreck.

En 2012, il a été nommé professeur adjoint pour le collège Arthur Kroeger de l’université Carleton et a été intronisé au Temple de la renommée canadien du marketing.