Broadbent Fellow


Marie Della Mattia

Marie Della Mattia

Campaign strategy, Communications, Electoral campaigns, Issue campaigns, Training / Communications

On Marie’s first job as a campaign volunteer, she spent two days silk-screening black and orange lawn signs on a neighbour’s driveway. It was 1972, and she was hooked.

Since then, she’s had key roles in more than 40 municipal, provincial and federal elections, and provided strategic counsel to 12 political party leaders and five premiers.

As a staffer to a Member of Parliament, chief of staff to a provincial cabinet minister and communications rep at a national union, her expertise shifted from ground-game organizing to communications. But she still maintains an affection for good voter data tools.

Marie became president and CEO of NOW Communications in 2009. There she led award-winning advertising campaigns that enhance clients’ brands, help secure better contracts for workers, fight the privatization of public services, and drive public policies that make life better for people.

Marie has provided strategic and communications advice for seven New Democratic Party government victories in four provinces. In 2017, she played a key role in BC’s campaign-that-didn’t-end-on-election-day, and helped negotiate an agreement with the Green Party MLAs to support a new government in BC.

She worked part time as a special advisor to BC’s Premier John Horgan for six months and is now self-employed.

Marie credits great mentors in her 25+ years of success in politics and communications, and she delights in paying it forward.

She has coached women activists, candidates, union leaders and political parties on campaigning and communications across Canada, and in Hong Kong, Malaysia and Indonesia.

Marie has a BA in political science from Simon Fraser University.

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Lors de sa première expérience à titre de bénévole pour une campagne électorale, Marie a passé deux jours à préparer des pancartes orange et noire dans la cour d’un voisin. C’était en 1972 et elle n’allait plus jamais regarder en arrière.

Suite à cette expérience, elle a eu des rôles importants au sein de plus de 40 élections municipales, provinciales et fédérales en plus de conseiller stratégiquement 12 chefs de parti et 5 premiers ministres.

Son expertise est passée d’organisation sur le terrain aux communications alors qu’elle était adjointe de député, chef de cabinet d’un ministre provincial et conseillère en communications au sein d’un syndicat national. Mais elle garde toujours un intérêt pour les bases de données électorales.

Marie est devenue présidente et directrice générale de NOW Communications en 2009. C’est au sein de cette entreprise qu’elle a conçu des campagnes publicitaires reconnues qui ont amélioré l’image de ses clients, qu’elle a mené des luttes contre la privatisation des services publics et qu’elle travaille à promouvoir des politiques publiques visant à rendre la vie des gens meilleure.

Marie a donné des conseils stratégiques au cours de sept victoires pour le Nouveau Parti démocratique dans quatre provinces. Actuellement elle travaille fort pour remporter une autre victoire pour l’équipe des néo-démocrates de John Horgan en C.-B. en 2017.

Marie a toujours fait honneur à ses mentors au cours de plus de 25 années de succès en politique et communication et adore en faire profiter les autres.

Elle a aidé des femmes militantes, des candidates, des dirigeants syndicaux et des partis politiques en matière de campagne et de communication à travers le Canada, ainsi qu’à Hong Kong, en Malaisie et en Indonésie.

Marie est détentrice d’un baccalauréat en science politique de l’Université Simon Fraser.